Ter inspiratie
De wereld van klantcontact is voortdurend in beweging. Wij houden u hier op de hoogte van de ontwikkelingen en onze kijk hierop. Daarnaast geven we ook handige tips en delen we het laatste nieuws over telefoonaanname.nl. Wilt u meer weten naar aanleiding van onze artikelen? Neem dan contact met ons op.
Gezocht: telefonistes voor 16 tot 32 uur per week
Met het aantrekken van de economie, trekt ook het belverkeer weer aan en dat merken wij. Er wordt meer doorgeschakeld, meer gebeld en er zijn steeds meer bedrijven die hun telefoonverkeer uitbesteden. Om die reden zijn wij weer op zoek naar een aantal telefonistes, om ons team te komen versterken.
6 manieren om te overleven in een concurrerende markt
Als je een van de eersten bent met een nieuw product of een nieuwe dienst, heb je nog weinig te vrezen van concurrentie. Een luxe positie. Copy cats zitten echter nooit stil en na een bepaalde tijd komt er een moment waarop de markt verzadigd is of lijkt.
De behoefte van de klant achterhalen
Nieuwe klanten binnenhalen en bestaande klanten tevreden houden of zelfs verwachtingen overtreffen, welk bedrijf wil dat niet? Om het verschil te kunnen maken is het essentieel om uw (potentiële) klant echt te begrijpen. Dat is niet altijd makkelijk. Zeker niet aan de telefoon.
Doorschakelen met meervoudige digitale lijn (ISDN)
In de jaren negentig en in de beginjaren van deze eeuw zijn bij veel bedrijven ISDN centrales geplaatst. Deze digitale variant van de ouderwetse telefoonlijn had voor bedrijven een paar belangrijke voordelen. Zo konden er meerdere telefoongesprekken tegelijkertijd gevoerd worden.
15 aandachtspunten bij uw telefoonservice
Als ondernemer wilt u geen omzet mislopen door gemiste gesprekken. Alle tijd en moeite die u in uw onderneming stopt om nieuwe klanten aan te trekken, is vergeefs als uw telefoon niet beantwoord wordt. U bent niet de enige met dit probleem en de oplossing ligt voorhanden: een telefoonservice.
Telefoonopvang tijdens de zomervakantie
Als iemand een zomervakantie verdient, dan zijn het wel de hardwerkende ondernemers van Nederland. Wat er echter vaak gebeurt, is dat de ondernemer wel op vakantie gaat maar dat de telefoon -en daarmee het werk- gewoon door blijft gaan. Zeg nu zelf: is dat ècht vakantie?
ZZP'ers en telefonische bereikbaarheid
Als ZZP'er komt er veel op u af. U moet immers alles alleen doen. Als u bij een klant bent, is telefonische bereikbaarheid vaak een probleem, zeker als u als consultant of adviseur werkt. De betreffende klant zal het niet waarderen als u een deel van zijn duur betaalde tijd met andere klanten aan het bellen bent. Een telefoonservice biedt dan uitkomst.
Kwaliteitsbewaking in callcenters
Één van de uitdagingen van een callcenter is het hanteren van een goed beleid voor kwaliteitsbewaking. Er zijn verschillende manieren om de kwaliteit te beoordelen. Dat kan bijvoorbeeld door rond te lopen in de belruimte en te observeren, maar er zijn nog meer mogelijkheden.
Agendabeheer en telefoonservice: een goede match
Agendabeheer is een handige aanvulling op telefoonservice. Zo kunnen afspraken direct worden ingepland, waardoor een optimale afstemming ontstaat. Dat bespaart veel tijd en het werkt nog efficiënt ook. Dit is erg interessant voor verschillende bedrijven.
Het nut van een telefoonservice voor webshops
Webwinkels zijn een belangrijk deel van hun tijd bezig om gevonden te worden. Daar worden alle kanalen voor ingezet: nieuwsbrieven, zoekmachines, social media, en direct mail. Heeft u de consument éénmaal op de website binnen, dan moet het spel nog gespeeld gaan worden.