Edwin Smit is mede-oprichter van telefoonaanname.nl. Vandaag stelt hij zich voor en vertelt hij hoe het idee van deze telefoonservice tot stand is gekomen. In een volgend artikel zal ook zijn compagnon Monique Dekkers zichzelf voorstellen.
“Twintig jaar geleden ben ik samen met mijn compagnon, Monique Dekkers, mijn eerste telefoonservice gestart. Ik was toen al een aantal jaren aan het ondernemen en had zelf de behoefte om mijn telefoon te laten beantwoorden. In mijn zoektocht naar een geschikte telefoonservice kwam ik er al snel achter dat het aanbod klein en niet professioneel was. Na een gedegen voorbereiding zijn we toen zelf het diepe in gesprongen. Er bleek een behoorlijke markt voor te zijn. Wel moest ik in de beginjaren op iedere verjaardag uitleggen wat een telefoonservice inhield. We kregen allerlei soorten klanten op ons pad: advocaten, makelaars, consultants, handelsbedrijven, verzekeringstussenpersonen, te veel om op te noemen. Klanten waren al dik tevreden als de telefoon werd opgenomen.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan
Dit zorgde voor een onstuimige groei in de jaren negentig van onze telefoonservice. Na 10 jaar hebben Monique en ik dit bedrijf uiteindelijk verkocht. Na wat omzwervingen in ondernemersland zijn wij begin 2006 begonnen met telefoonaanname.nl. We wilden doen wat we eerder hadden gedaan, maar nu beter door alles wat we hadden geleerd.
Professionele telefoonservice
Inmiddels is onze branche volwassen geworden. Niet alleen is de bekendheid van ons type bedrijf veel groter, ook de professionaliteit is enorm toegenomen. Daar komt bij dat de automatisering toestaat dat er een veel persoonlijker dienstverlening geleverd wordt. We kunnen nu per klant -en zelfs per persoon- instructies in ons systeem verwerken en zorgen dat onze telefonistes tijdens het gesprek de juiste informatie krijgen. Uiteindelijk is het uitgangspunt niet veranderd. Wij willen een professionele dienstverlening neerzetten waarbij het voeren van goede gesprekken en een accurate terugkoppeling de essentie vormt.
De ontwikkelingen in de telefoonservice zijn de afgelopen twintig jaar fascinerend geweest en ik kijk met spanning uit naar de komende twintig jaar!”
Kennismaken met Edwin?
Wilt u graag meer weten over telefoonaanname.nl en eens kennis maken met Edwin? Dat kan. Stuur een e-mail naar edwin.smit@telefoonaanname.nl of bel ons op 010-2581010. Edwin Smit is ook te vinden op LinkedIn.