Telecommunicatie is van oudsher een branche waarin veel innovaties plaatsvinden. Toen telefonie werd uitgevonden was dat de allergrootste innovatie van dat moment. Ineens was het mogelijk om over grote afstanden met elkaar te communiceren. Hoewel we dit nog steeds doen, is de manier waarop inmiddels drastisch veranderd.
Onze ervaring met VoIP
Veel bedrijven bellen nu via het internet middels 'Voice over IP', beter bekend als VoIP. Ook onze antwoordservice is hier volledig op overgegaan. We hebben er lang mee gewacht, omdat de bestaande ISDN verbindingen eigenlijk prima functioneerden. Bij onze verhuizing in oktober 2013 zijn we overgegaan op VoIP en inmiddels willen we niet anders meer. De technologie is inmiddels zo vergevorderd dat we kunnen spreken van betere verbindingen dan we met het oude netwerk hadden. Het geluid is helderder, verbindingen zijn sneller gelegd en -ook niet onbelangrijk- de kosten zijn lager.
Meer dan bellen via internet
De mogelijkheden die je hebt met VoIP zijn bijna oneindig. We praten nu via dataverbindingen en dat maakt dat de koppelingen tussen voice en data nog nooit zo gemakkelijk zijn geweest. Denk bijvoorbeeld aan click-to-dial: met één klik een nummer bellen vanuit de browser. Een ander voorbeeld is call herkenning, waardoor je bij inkomende telefoongesprekken snel ziet wie er belt. Er is van alles mogelijk. Naast deze technische handigheidjes wordt vooral ook de klantvriendelijkheid verhoogd. Klanten willen zo snel mogelijk te woord worden gestaan en hoeven niet iedere keer dezelfde gegevens door te geven.
Gebruik maken van een antwoordservice met VoIP?
Heeft u naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen over wat VoIP in een antwoordservice voor u kan betekenen? Neem dan contact op met Edwin Smit via 010-258 10 10 of stuur een e-mail naar edwin.smit@telefoonaanname.nl.