•  
  • Home
  • Hoe het werkt
  • Diensten
  • Tarieven
  • Aanmelden
  • Opdrachtgevers
  • Contact
  • Inloggen

Ter inspiratie

De wereld van klantcontact is voortdurend in beweging. Wij houden u hier op de hoogte van de ontwikkelingen en onze kijk hierop. Daarnaast geven we ook handige tips en delen we het laatste nieuws over telefoonaanname.nl. Wilt u meer weten naar aanleiding van onze artikelen? Neem dan contact met ons op.

Blijf ook in deze crisis bereikbaar met uw bedrijf

We werken momenteel in een onzekere en onvoorspelbare tijd. U wordt als werkgever wellicht geconfronteerd met een kantoor dat is gesloten, werknemers die massaal thuiswerken en klanten die veel vragen hebben.

Lees verder
Gezocht: telefonistes voor 16 tot 32 uur per week

Met het aantrekken van de economie, trekt ook het belverkeer weer aan en dat merken wij. Er wordt meer doorgeschakeld, meer gebeld en er zijn steeds meer bedrijven die hun telefoonverkeer uitbesteden. Om die reden zijn wij weer op zoek naar een aantal telefonistes, om ons team te komen versterken.

Lees verder
Past een externe telefoniste in uw organisatie?

Met de inzet van een externe telefoniste zijn vele voordelen te behalen. In dit artikel leggen we uit waarom zelf de telefoon aannemen nadelig kan zijn voor de organisatie en wat de waarde is van een externe telefoniste.

Lees verder
Antwoordservice en telefoonservice: is er een verschil?

Nee. Strikt genomen is er geen verschil tussen een antwoordservice en een telefoonservice, al is er gevoelsmatig wel een verschil te onderkennen.

Lees verder
Telefoonservice voor advocaten

Advocaten zijn altijd al onze grootste groep klanten geweest. Dit is niet verwonderlijk: onze dienstverlening sluit perfect aan bij advocatenkantoren van elke grootte. Voor een groot advocatenkantoor zijn wij prima in te zetten als externe telefonistes.

Lees verder
6 manieren om te overleven in een concurrerende markt

Als je een van de eersten bent met een nieuw product of een nieuwe dienst, heb je nog weinig te vrezen van concurrentie. Een luxe positie. Copy cats zitten echter nooit stil en na een bepaalde tijd komt er een moment waarop de markt verzadigd is of lijkt.

Lees verder
De behoefte van de klant achterhalen

Nieuwe klanten binnenhalen en bestaande klanten tevreden houden of zelfs verwachtingen overtreffen, welk bedrijf wil dat niet? Om het verschil te kunnen maken is het essentieel om uw (potentiële) klant echt te begrijpen. Dat is niet altijd makkelijk. Zeker niet aan de telefoon.

Lees verder
Officiële feestdagen

Op alle officiële feestdagen is onze telefoonservice gesloten. Uiteraard geldt dit niet voor klanten met een 24/7 overeenkomst, daar zijn we immers altijd voor open. Om alvast duidelijk te maken wanneer en hoe laat wij gesloten zijn volgt hieronder een overzicht voor 2024.

Lees verder
Minder omzet door slechte bereikbaarheid

Iedereen kan het op zijn vingers natellen: als een bedrijf niet goed telefonisch bereikbaar is, dan loopt het omzet mis. Uit recent onderzoek blijkt dat van alle klantcontacten 83% slaagt.

Lees verder
Doorschakelen met meervoudige digitale lijn (ISDN)

In de jaren negentig en in de beginjaren van deze eeuw zijn bij veel bedrijven ISDN centrales geplaatst. Deze digitale variant van de ouderwetse telefoonlijn had voor bedrijven een paar belangrijke voordelen. Zo konden er meerdere telefoongesprekken tegelijkertijd gevoerd worden.

Lees verder
Mogelijkheden doorschakelen enkelvoudige lijn

Telefoonservice en doorschakelen horen onlosmakelijk bij elkaar. Er zijn meerdere keuzes te maken bij het doorschakelen van uw telefoonlijn. Bedenk allereerst hoe u met de telefoonservice wilt werken. Er zijn diverse manieren te bedenken.

Lees verder
Callcenter personeel

Bij het begrip 'callcenter personeel' wordt over het algemeen gedacht aan mensen die -meestal op zeer ongelegen momenten- bellen om u iets te verkopen waar u geen behoefte aan heeft.

Lees verder
15 aandachtspunten bij uw telefoonservice

Als ondernemer wilt u geen omzet mislopen door gemiste gesprekken. Alle tijd en moeite die u in uw onderneming stopt om nieuwe klanten aan te trekken, is vergeefs als uw telefoon niet beantwoord wordt. U bent niet de enige met dit probleem en de oplossing ligt voorhanden: een telefoonservice.

Lees verder
Hoe ben ik 24/7 bereikbaar?

Voor veel bedrijven is het van levensbelang dat zij een 24 uurs bereikbaarheid hebben. Denk bijvoorbeeld aan alarmcentrales, liftbedrijven, loodgieters, slotenmakers, et cetera. Er kunnen zicht situaties voordoen die niet altijd kunnen wachten tot de volgende dag.

Lees verder
Telefoonopvang tijdens de zomervakantie

Als iemand een zomervakantie verdient, dan zijn het wel de hardwerkende ondernemers van Nederland. Wat er echter vaak gebeurt, is dat de ondernemer wel op vakantie gaat maar dat de telefoon -en daarmee het werk- gewoon door blijft gaan. Zeg nu zelf: is dat ècht vakantie?

Lees verder
ZZP'ers en telefonische bereikbaarheid

Als ZZP'er komt er veel op u af. U moet immers alles alleen doen. Als u bij een klant bent, is telefonische bereikbaarheid vaak een probleem, zeker als u als consultant of adviseur werkt. De betreffende klant zal het niet waarderen als u een deel van zijn duur betaalde tijd met andere klanten aan het bellen bent. Een telefoonservice biedt dan uitkomst.

Lees verder
Een goede telefoonnotitie

Het belang van een goede telefoonnotitie is in ons werk uiteraard hoog. De telefoniste kan in principe een prima gesprek voeren, maar als zij geen correcte en volledige telefoonnotitie maakt, is er voor onze klant geen goed werk afgeleverd.

Lees verder
De voordelen van vertraagd doorschakelen

Een veel voorkomende manier van doorschakelen naar onze telefoonservice is de vertraagde doorschakeling. De telefoon gaat dan eerst op uw kantoor over, bijvoorbeeld vier keer of een bepaald aantal seconden.

Lees verder
Kwaliteitsbewaking in callcenters

Één van de uitdagingen van een callcenter is het hanteren van een goed beleid voor kwaliteitsbewaking. Er zijn verschillende manieren om de kwaliteit te beoordelen. Dat kan bijvoorbeeld door rond te lopen in de belruimte en te observeren, maar er zijn nog meer mogelijkheden.

Lees verder
Voice over IP (VoIP) in een antwoordservice

Telecommunicatie is van oudsher een branche waarin veel innovaties plaatsvinden. Toen telefonie werd uitgevonden was dat de allergrootste innovatie van dat moment. Ineens was het mogelijk om over grote afstanden met elkaar te communiceren.

Lees verder
Akoestiek in callcenters

Een callcenter is meestal een open kantoor, waar gelijktijdig veel telefoongesprekken plaatsvinden.

Lees verder
Headsets in een inbound callcenter

Iedereen die professioneel telefoneert, maakt gebruik van een headset. Waar het vroeger slechts voorbehouden was aan telefonistes, ziet u nu dat op heel veel kantoren de headset zijn intrede gedaan heeft.

Lees verder
Woordenlijst Telefoonservice

In de wereld van de telefoonservice komt u veel termen en begrippen tegen. Woorden die u zelf misschien niet vaak hoort en waar u toch iets meer van wilt weten. Wij hebben deze begrippen voor u op een rijtje gezet, met een heldere uitleg.

Lees verder
Telefoonservice voor een dag

Naast de reguliere abonnementen voor telefoonservice, biedt telefoonaanname.nl ook de mogelijkheid om incidenteel gebruik te maken van de diensten. Bedrijven kunnen ons dus voor slechts één dag, een paar dagen, een week of een paar weken inschakelen.

Lees verder
Tarieven telefoonservice vergelijken

Als u een bepaald product of een bepaalde dienst wilt gaan aanschaffen, wilt u als afnemer een goede vergelijking kunnen maken. De opkomst van het internet heeft het oriëntatie- en inkoopproces veel transparanter gemaakt. Althans, daar gaat u van uit.

Lees verder
De ontwikkeling van de telefoon

Hoe de telefoon zich heeft ontwikkeld, is een proces dat al 150 jaar duurt en nog steeds niet stilstaat. Mensen hebben altijd de behoefte gehad om op lange afstand met elkaar te kunnen communiceren.

Lees verder
Even voorstellen: Edwin Smit

Edwin Smit is mede-oprichter van telefoonaanname.nl. Vandaag stelt hij zich voor en vertelt hij hoe het idee van deze telefoonservice tot stand is gekomen. In een volgend artikel zal ook zijn compagnon Monique Dekkers zichzelf voorstellen.

Lees verder
Agendabeheer en telefoonservice: een goede match

Agendabeheer is een handige aanvulling op telefoonservice. Zo kunnen afspraken direct worden ingepland, waardoor een optimale afstemming ontstaat. Dat bespaart veel tijd en het werkt nog efficiënt ook. Dit is erg interessant voor verschillende bedrijven.

Lees verder
Telefoonservice in de makelaardij

Telefoonservice in de makelaardij lijkt onmisbaar geworden. Al sinds de start van onze telefoonservice vormt de makelaardij één van de belangrijkste klantengroepen.

Lees verder
Het nut van een telefoonservice voor webshops

Webwinkels zijn een belangrijk deel van hun tijd bezig om gevonden te worden. Daar worden alle kanalen voor ingezet: nieuwsbrieven, zoekmachines, social media, en direct mail. Heeft u de consument éénmaal op de website binnen, dan moet het spel nog gespeeld gaan worden.

Lees verder
Download onze brochure »

Menu

  • Hoe het werkt
  • Tarieven
  • Doorschakelmethoden
  • Klantenportaal en App
  • Inloggen

Diensten

  • Telefoonservice
  • Direct doorverbinden
  • Uitbesteden klantenservice
  • Agendabeheer
  • 24/7 storingsdienst
  • Secretariële diensten

Navigeer naar

  • Over ons
  • Ter inspiratie
  • Downloads
  • Contact

 

Hoofdkantoor

Strevelsweg 700-614
3083 AS Rotterdam
010-2581010
info@telefoonaanname.nl

 

Amsterdam
020 - 205 07 00
Groningen
050 - 203 05 10
Eindhoven
040 - 218 05 10
Deventer
0570 - 20 02 20
© Copyright 2025 Telefoonaanname | Wijzig uw cookievoorkeuren | Cookieverklaring | Privacyverklaring
010-2581010