Telefoonservice en doorschakelen horen onlosmakelijk bij elkaar. Er zijn meerdere keuzes te maken bij het doorschakelen van uw telefoonlijn. Bedenk allereerst hoe u met de telefoonservice wilt werken. Er zijn diverse manieren te bedenken.
U kunt alle gesprekken direct door de telefoonservice laten beantwoorden. Bellers kunnen dan in bepaalde gevallen doorverbonden worden en voor de overige gesprekken wordt een terugbelnotitie gemaakt. Hiervoor gaat u als volgt te werk:
Om de doorschakeling te verbreken toetst u #21#.
Het is ook mogelijk om vertraagd door te schakelen. Dit is handig wanneer u zelf relatief veel op kantoor bent, maar soms onverwacht naar klanten moet. Bij deze doorschakeling gaat de telefoon eerst 3 tot 4 maal over op uw eigen kantoor. Als de telefoon dan niet beantwoord wordt, schakelt deze automatisch door naar de telefoonservice en wordt de beller alsnog te woord gestaan. Een groot voordeel van deze doorschakeling is dat u er eigenlijk nooit bij na hoeft te denken of er is doorgeschakeld of niet. U loopt in en uit en er gaat geen gesprek verloren. Om dit te bereiken schakelt u door met *61. Dit doet u als volgt:
Om de doorschakeling te verbreken toetst u #61#.
Dan is er ook nog een mogelijkheid om de gesprekken door te schakelen op het moment dat u in gesprek bent. Hiermee wordt de capaciteit van uw enkelvoudige lijn net zo groot als de centrale van de telefoonservice. Deze manier van doorschakelen kan overigens in combinatie met de al eerder genoemde mogelijkheden. U gebruikt hiervoor *67 en gaat als volgt te werk:
De doorschakeling verbreekt u simpelweg door #67# in te toetsen.
Natuurlijk kunt u er ook voor kiezen om de doorschakeling eerst naar uw mobiele telefoon te leiden en dan de gesprekken door te leiden naar de telefoonservice als u echt niet zelf kunt aannemen. U ziet het: mogelijkheden te over.
Wilt u meer weten over een telefoonservice die u helpt bij het doorschakelen? Vul dan ons contactformulier in of neem contact op met Edwin Smit via 010-2581010.